اخبار دیگران

چرا به گواهینامه‌های ایزو نیاز داریم؟

صدور ایزو نشان می‌دهد که الزامات استانداردهای انتخابی خود را برآورده می‌کنید. این استانداردها الزاماتی را که سازمان شما برای دستیابی به گواهینامه ISO باید رعایت کند، تجویز می‌کند. برای اخذ گواهینامه و پیاده‌سازی استانداردها باید با نحوه اخذ ایزو آشنا باشید.

اکثر گواهینامه ها بر الزامات مربوط به سازمان شما متمرکز هستند، نه مستقیماً به محصولات شما. سازمان شما چگونه کار می کند؟ فرآیندها چگونه کار می کنند؟ آیا همه می دانند که چه نقشی دارند و چه انتظاری دارند؟

دوره ایزو چیست؟

دوره ایزو برای اخذ ایزو توسط تمامی کسب‌وکارها الزامی است ما معتقدیم که برای اینکه یک سازمان با رویه‌های سیستم مدیریت کیفیت سازگار شود، باید دانش کافی برای اجرایی‌کردن روش‌های اجرایی و دستورالعمل‌ها را قبل از اینکه مرجع صدور فردی را برای پیاده‌سازی معرفی کند را داشته باشد. شما می‌توانید با بهره‌بری از منابع انسانی شرکت که توانایی کامل برای پیاده‌سازی پروتکل‌های تجاری بین‌المللی را دارند و به شرکت اجازه دهید تا بدون به خطر انداختن محل کار و ایمنی، جذب مشتری گسترش یابد.

چرا باید گواهینامه ISO را دریافت کنیم؟

این را تصور کنید: شما با یک فرآیند مناقصه روبرو هستید، یا در تلاش برای برنده شدن یک قرارداد با یک مشتری یا دولت جدید هستید، و به دلیل نداشتن گواهینامه ISO انتخاب نشده اید. این موقعیتی است که می خواهید به هر قیمتی از آن اجتناب کنید، بنابراین قرارداد را از دست ندهید! زمان آن رسیده است که گواهینامه ISO را دریافت کنید. شرکت‌های بیشتری فقط با شرکت‌های دارای گواهی ISO تجارت می‌کنند یا برای همکاری بیشتر درخواست گواهی ISO می‌کنند. وقتی در نظر بگیرید که اکنون بیش از 1.8 میلیون شرکت دارای گواهینامه ISO هستند چندان عجیب نیست. به عنوان مثال، شرکت‌های فاقد گواهینامه به طور فزاینده‌ای متوجه می‌شوند که از مناقصه کنار گذاشته شده‌اند. برای قرارداد با بیمه های سلامت و شهرداری ها، به عنوان مثال، نیاز به ارائه گواهی ایزو نیز در حال افزایش است.

گواهینامه ISO مزایای زیادی را برای شما و سازمانتان به همراه خواهد داشت.

این به شما کمک می کند تا تمام فرآیندهای تجاری در سازمان خود را فهرست کنید و به طور مداوم آنها را بهبود بخشید. شما از چیزهایی یاد می گیرید که خوب پیش نمی روند یا می توانند بهتر باشند، بنابراین به پیشرفت خود ادامه می دهید و عملکرد شما نیز افزایش می یابد. گواهینامه ISO به شما این فرصت عالی را می دهد تا تمام فرآیندها، وظایف و مسئولیت های درون سازمان خود را برای همه روشن و قابل مشاهده کنید. این امر مشارکت همه کارکنان در سازمان را افزایش می دهد و به نوبه خود به فضای کاری و (کاهش) فشار کاری کمک زیادی می کند.

گواهی ISO همچنین به ایجاد تصویر مثبت برای شرکت شما کمک می‌کند. به عنوان مثال، با گواهی ISO 14001، نشان می‌دهید که سازمان شما مدیریت زیست محیطی را بسیار مهم می‌داند و با گواهی ISO 27001 نشان می‌دهید که سازمان شما با بالاترین الزامات برای امنیت اطلاعات مطابقت دارد.

با گواهی ایزو نشان می‌دهید که سازمان شما آنچه را که می‌گوید انجام می‌دهد و برای محصولات و خدمات خود ایستادگی می‌کند. شما نشان می‌دهید که از قوانین و مقررات پیروی می‌کنید و درک می‌کنید که چگونه بر سازمان و مشتریان شما تأثیر می‌گذارد. و در مورد بهبود روابط با ذینفعان چطور؟ درک سازمان شما در بین کارکنان، مشتریان و تامین کنندگان به طور قابل توجهی بهبود خواهد یافت.

مراحل صدور گواهینامه ISO

  • اندازه گیری صفر
  • مستندات
  • سوابق را نگه دارید
  • حسابرسی داخلی
  • بررسی مدیریت
  • حسابرسی

مدت اعتبار گواهینامه ISO چقدر است؟

گواهینامه ISO 9001 به مدت سه سال اعتبار دارد. در طول این سه سال، شما باید به حفظ سیستم مدیریت ادامه دهید تا الزامات ISO 9001 را برآورده کنید. سازمان که گواهینامه را برای شما صادر کرده است نیز هر سال از طریق ممیزی کنترل شما را بررسی می‌کند. به این ترتیب، بررسی می‌شود که آیا واقعاً طبق الزامات استاندارد ISO 9001 کار می‌کنید و بنابراین همچنان مجاز به استفاده از گواهینامه هستید.

پس از سه سال، به جای ممیزی کنترل، شما تحت ممیزی مجدد گواهینامه قرار خواهید گرفت. این ممیزی البته بسیار گسترده تر از ممیزی های کنترل سالانه است. اما اگر سیستم مدیریت خود را به طور مداوم حفظ و به روز کرده اید، یک حسابرسی خارجی باید هزینه کمتری نسبت به حسابرسی اول داشته باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا