اخبار دیگران

شرکت تنسنت را بیشتر بشناسیم؛ تنسنت از کجا شروع شد و به کجا میرود؟

شرکت تنسنت یکی از شرکت های بزرگ و معتبر در سطح جهان است. در وب سایت تخصصی دانشگاه کسب و کار به معرفی کارآفرینان برتر و بیان نتایج تلاش آنها پرداخته می شود. با توجه به موفقیت هایی که این شرکت در زمینه فعالیت های رایانه ای و به ویژه تولید بازی های رایانه ای به دست آورده لازم است در مورد موفقیت های این کمپانی مطالبی ذکر کنیم. در صورت علاقه داشتن به ایجاد کسب و کار در این حوزه ما توصیه می کنیم محتوا را تا پایان همراهی کنید.

شرکت تنسنت را بیشتر بشناسیم

همانطور که در بالا ذکر کردیم شرکت تنسنت یکی از بزرگترین شرکت های جهان است. شرکت تنسنت فعالیت خود را زمانی آغاز کرد که اینترنت به تازگی در کشور چین رواج یافته بود. اولین گام برای اعلام حضور این شرکت، ارائه یک پیام رسان بومی به نام ICQبود. امروزه این شرکت کنترل کننده اصلی بازار اینترنت و مخصوصا بازی های رایانه ای در کشور چین است. طبق مستندات، شرکت تنسنت در حال حاضر بزرگترین طراح و تولید کننده بازی های رایانه ای در جهان است. علاوه بر این شرکت مذکور از نظر تولید درآمد به دست آمده گران ترین شرکت موجود در چین و قاره آسیا شناخته شده است.

اهمیت شرکت تنسنت در بازار چین

همانطور که در بالا ذکر کردیم شرکت تنسنت یکی از بزرگترین تولید کننده های انواع بازی های رایانه ای در جهان است. مدیریت و ارائه برخی از پلتفرم های اجتماعی در چین همچون QQو WeChatتوسط شرکت تنسنت موجب شده تا رقیب بلامنازع خدمات رایانه ای و اینترنتی برای هر شرکتی در چین باشد. مردم چین تقریبا برای انجام تمام خدمات روزمره خود از جمله گفت و گو و برقراری تماس، خرید بازی های رایانه ای آنلاین، تماس با پلیس برای درخواست کمک، پرداخت انواع قبوض و حتی پرداخت اجاره بها از این دو پلتفرم استفاده می کنند. نفوذ این پلتفرم ها به بطن زندگی مردم چین به حدی است که تصور زندگی بدون آنها تقریبا دشوار به نظر میرسد. با این وجود تمام شرکت های فعال در این حوزه چه خارجی و چه داخلی نیاز به همکاری با شرکت تنسنت دارند.

حضور شرکت تنسنت در عرصه بین المللی

ما در بالا توضیح دادیم که چرا و چگونه شرکت تنسنت تبدیل به یک غول رایانه ای در چین شده است. اما این شرکت از حضور در عرصه بین المللی نیز غافل نبوده است. شرکت تنسنت با انجام سرمایه گذاری روی تقریبا 800 استارتاپ در نقاط مختلف جهان یک چهره بین المللی نیز برای خود رقم زده است. از جمله استارتاپ هایی که شرکت تنسنت در آن ها سرمایه گذاری کرده است می توان به تسلا، اسنپ چت و سوپرسل اشاره نمود. این کمپانی را در چین با لقب امپراتوری آنلاین تنسنت می شناسند. پیش‌بینی می‌شود این کمپانی به زودی وارد حوزه هوش مصنوعی نیز بشود. وب سایت دانشگاه کسب و کار یک رسانه تخصصی در حوزه کارآفرینی و استارتاپ است که تمامی موضوعات مرتبط به کارآفرینی را پوشش میدهد.

ما هواتنگ و شرکت تنسنت

همانطور که در بالا ذکر کردیم شرکت تنسنت امپراطوری آنلاین چین است. حال می خواهیم بدانیم ثروتمندترین کارآفرین چینی که موفق به تاسیس چنین امپراطوری بزرگی شده کیست و چه نام دارد. در وب سایت تخصصی دانشگاه کسب و کار میتوانید با چنین شخصیت هایی بیش از قبل آشنا شوید. ما هواتنگ مدیر عامل شرکت تنسنت است. هواتنگ بیشتر با نام مستعاری که دارد شناخته می شود. نام مستعار او پونی ما است. پونی در سال 1971 در شهر چائویانگ در استان گوانگ دونگ چین متولد شده است.

پونی پیش از شروع تحصیلات به همراه خانواده از این شهر مهاجرت کردند. بنابراین او تحصیلات خود را در منطقه اقتصادی شنزن آغاز نمود. پونی علیرغم علاقه زیادی که به ستاره ها و کهکشان ها داشت در دانشگاه رشته کامپیوتر را انتخاب کرد. ما در طول سال های تحصیل خود در دانشگاه شنزن به زبان برنامه نویسی c++ تسلط کامل پیدا کرد. ما پس از فارغ شدن از تحصیل در سال 1993 با سمت توسعه دهنده نرم افزارهای کاربردی در یک کمپانی مشغول به کار شد. حقوق ماهانه ما در ابتدا 176 دلار بود. ما در سال 1995 با پدیده FidoNet آشنا شد. در این هنگام بود که ایده خلق چنین برنامه ای برای جامعه چین به ذهن او خطور کرد.

گام برداشتن برای آرزوها

پونی ما در سال 1998 از شغل دوم خود در شرکت Runxunاستعفا داد. در این مدت او با دوستان قدیمی خود در دانشگاه ارتباط برقرار کرد و سعی داشت به کمک آن ها ایده ایجاد یک کسب و کار جدید را اجرایی کند. پس از مشورت و گفت و گوهای لازم ما به کمک دوستان خود به این نتیجه رسیدند که شرکت جدید آنها باید در زمینه پیام رسان های آنلاین فعالیت خود را شروع کند. آنها نام کسب و کار جدید خود را شرکت تنسنت نهادند.

در واقع باید بگوییم اولین ایده ما و دوستانش کپی برنامه ای از شرکت AOL بود. البته که این امر مشکلات فراوانی برای شرکت تنسنت به دنبال داشت. از آنجا که بخت با ما و تنسنت همراه بود آنها با دریافت سرمایه چهار میلیون دلاری یک فرصت جدید برای یک شروع تازه به دست آوردند. اگر به مباحث کارآفرینی و استارتاپی علاقمند هستید می توانید از hbr.org ، Bloomberg.com، businessuni.net و wsj.com استفاده کنید و از جدیدترین مطالب دنیای کارآفرینی و استارتاپ مطلع شوید.

منبع: Businessuni.net رسانه تخصصی کارآفرینی و استارتاپ

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. خیلی جالب بود واقعا بعضی از کمپانی ها به اندازه اپل و گوگل معروف نیستن ولی وقتی درموردشون میخونی تازه متوجه میشی چقدر بزرگ هستن و تا چه حدی فعالیت جهانی دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا